Skip to main content

Hem küçük hem de büyük ölçekli işletmelerde personel performansını takip etmek iş verimliliği açısından büyük önem taşıyor. İş yerlerindeki personel devamlılığı bu kuruluşların insan kaynakları yönetimi açısından ilgisi çekiyor.

Ülkemizde gittikçe yaygınlaşan personel takip sistemleri gün geçtikçe daha çok sayıda işletme tarafından tercih ediliyor. Bununla birlikte, takibin sınırları ve etik boyutu konusunda tartışmalar da sürüyor. Bu yazıda, personel takip sistemlerinin etik boyutuna ilişkin bazı ayrıntılar bulabilirsiniz.

Personel Takibinde Teknolojinin Sunduğu Fırsatlar

Teknolojinin günümüzdeki kadar gelişmiş olmadığı yıllarda iş yerleri personellerin iş takibi, giriş ve çıkış saatleri ve performans gibi verileri için sadece bu işten sorumlu ekstra personeller istihdam ediyordu. Söz konusu veriler bu işle görevlendirilmiş kişiler tarafından takip ediliyor ve raporlanıyordu. Bazı işletmeler ise ekstra istihdam yerine çalışanların kendi giriş çıkış saatlerini not ettiği uygulamaları tercih ediyordu.

Günümüzde bahsi geçen işlevleri daha pratik, güvenli ve etkili bir biçimde gerçekleştirebilen personel devam kontrol sistemleri(PDKS) bulunuyor. Bu tip otomatik sistemler daha önceki dönemlerde karşılaşılan zaman çizelgesinin hesaplanması, verilerin toplanması ve saklanması, giriş ve çıkış saatlerinin yanlış bir şekilde kayda geçirilmesi gibi onlarca sorun teşkil edecek durumu ortadan kaldırıyor.

Personel Takibinde Etik Sorumluluk

Bir işletme sahibi olarak, şirketiniz için işe girerken çalışanlarınızın faaliyetlerini izleme hakkına sahipsiniz. Bu, çalışanların dijital ortamlarını ve bilgisayar ve şirket telefonları gibi elektronik parçalarını içerir. Çalışan bilgisini çalışanın bilgisi olmadan izlemek, çalışanları en filtresiz biçimde izlemenin bir yoludur, ancak uygulama etik açıdan bazı sorunları beraberinde getiriyor.

Çalışan izlemesini nasıl kullandığınız ayrıca, çalışan-yönetim ilişkilerini doğrudan etkileyebilir ve iş verimliliğini de düşürebilir.  Bu açıdan, personel takibinde hizmet alırken ve uygularken dikkatli olmak gerekiyor.

1) Mesai Giriş Çıkış Saatlerinin Takibi

Personel devam kontrol sistemleri söz konusu olduğunda ilk akla gelen uygulama mesai giriş çıkış saatleridir. Bu bilgilere erişim, işletmeler açısından makul bir taleptir. Bu konuda herhangi bir etik tartışma söz konusu değil.

2) E-posta ve Yazışma Kontrolü

Bununla birlikte, personel takip sistemleri kapsamında mailleri ve diğer iletişim hesaplarını görüntüleme gibi seçenekler de bulunuyor. Çalışanların kişisel e-postalarını ve diğer iletişim hesaplarını görüntülemek, işletme sahipleri için yasal sonuçlar getirebilir.

Burada önemli olan nokta, uygulamanın personelin iş için kullandığı iletişim araçlarıyla sınırlı olmasıdır. Çalışanın özel hayatını ilgilendiren iletişim kanallarının takibi hem etik hem de hukuki açıdan sorunlu olacaktır.

3) Kişisel Bilgilere İzinsiz Erişim

Telefonlar ve bilgisayarlar dahil olmak üzere şirketin elektronik ve dijital cihazlarının izlenmesi ülkemizde yasal bir uygulamadır. Ancak, bu cihazların çalışan bilgisi olmadan izlenmesi, duyabileceğiniz veya görebileceğiniz kişisel bilgiler nedeniyle, işletme sahibi olarak sizin için etik bir ikilem oluşturabilir.

Örneğin, bir çalışanın şirketinizin bilgisayarını kullanarak gönderdiği bir e-postayı görmek, çalışanın kredi sıkıntısı yaşadığını ve hacizli olarak evini kaybetme riski altında olduğunu ortaya çıkarabilir. Bu bilgiler, çalışanın bu bilgileri bilmesini istemese bile, çalışana farklı davranmanıza neden olabilir.

Personel Takip Sistemlerinde Kaliteli ve Güvenli Hizmet

Etik sorumluluk dışında, işletmeniz için personel devam kontrol sistemleri tercih ederken kalite ve kullanım kolaylığını bir öncelik olarak belirlemelisiniz. Dünyaca ünlü Dahua firmasının Türkiye distribütörü olarak personel devam kontrol sistemlerinde öncü bir konuma sahip olan Varnost Access Kontrol Sistemleri 10 yılı aşkın deneyimi ve uzman teknik ekibi ile yüksek kalitede hizmet sunuyor.

Varnost kalitesiyle sunulanpersonel devam kontrol sistemleri ürünlerini inceleyebilir, (0212) 220 9 220 – (0505) 445 06 54 nolu telefonlardan ulaşarak kurumunuza en uygun teknoloji çözümleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

Close Menu